تکنیک‌های سایت فروشگاهی که فروش آنلاین شما را تضمین می‌کنه!

زمان خواندن 1.5 دقیقه

ایده های تبلیغاتی اثرگذار

به روز شده در 18 آذر 1402

توسط تیم تحریریه آکادمی دیدار

زمان خواندن 1.5 دقیقه

تکنیک‌های سایت فروشگاهی اصلی‌ترین نیاز فروش آنلاینه که باید یاد بگیرید. از طراحی وبسایت تا تبلیغات به افزایش فروش فروشگاه آنلاین کمک میکنه. بیایید ببینیم این تکنیک‌ها چیا هستن؟!

فهرست مطالب

دوست دارید فروش وب سایت فروشگاهی‌تون رو افزایش بدید؟ درسته که استراتژی‌های درست و حسابی، باید حوزه‌های مهم مختلفی رو پوشش بدن، اما یکسری تکنیک‌های فروش وجود داره که رعایت کردن اونها در راه اندازی سایت فروشگاه می‌تونه تاثیر خیلی زیادی روی میزان درآمد آخر ماه سایتتون داشته باشه. در ادامه مقاله‌های آموزش فروش، توی این مقاله یکسری از این تکنیک‌های فروش موفق اینترنتی رو بررسی می‌کنیم.

 

1. طراحی mobile friendly داشته باشید

تحقیقاتی که روی کلمات کلیدی در موتورهای جستجو انجام شده، نشون داده سرچ‌های مربوط به خرید لوازم، محصولات و خدمات، از 2 سال پیش حدودا 188% توی دستگاه‌های موبایل افزایش داشته. این یعنی افراد هر روز بیش تر از گذشته از تلفن‌های هوشمندشون برای خرید آنلاین استفاده میکنن (منبع). پس خیلی مهمه که فروشگاه شما برای موبایل بهینه سازی شده باشه و اصطلاحا «موبایل فرندلی» باشه تا بشه ازش با موبایل استفاده کرد.

 

Catalogue Mockup

2. صفحه درباره ما رو طراحی کنید

به جرات صفحه درباره ما در طراحی ‌سایت‌ فروشگاهی ایرانی مظلوم‌ترین صفحه است. درحالی که خیلی از برندها به این صفحه توجه کمتری می‌کنن و نهایتا یک متن طولانی و بلندبالا در اون قرار می‌دن، اما باید به یاد داشته باشید شخصی که به صفحه درباره ما سایتتون مراجعه کرده، میخواد اطلاعات بیشتری از شما به دست بیاره. پس خیلی مهمه که به محتوا و طراحی این صفحه اهمیت ویژه‌ای بدید.

 

3. فرایند خرید رو ساده کنید

هیچ نیازی نیست که مشتری‌ها برای پرداخت محصولاتشون از 10 تا مرحله مختلف عبور کنن. اتفاقا یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فروشگاه‌های آنلاین هم اینه که مشتری‌ها در مراحل قبل از پرداخت، خرید خودشون رو رها می‌کنن. برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید فرآیند خرید از فروشگاهتون رو به ساده‌ترین شکل طراحی کنید.

 

4. صفحه شرکای تجاری بسازید

نکته‌ای که باید بدونید اینه که افراد حاضر نیستن پولی که با زحمت به دست آوردن رو صرف شرکتی بکنن که خیلی شناخته شده و معتبر نیست. داشتن یک صفحه یا بخش مربوط به شرکای تجاری، نشون میده که شما با شرکت‌های دیگه همکاری دارید و این به اعتبار شما اضافه میکنه. لازم نیست اعتبار شرکای تجاری شما درحد شرکت‌های برتر ایران باشن، اما وجود این صفحه خالی از لطف نیست.

 

اگه فروش سازمانی هم دارید، مقاله «نکته‌های فروش B2B» رو یه بار حتما بخونید.

 

5. خدمات پس از فروش ارائه بدید

بازدیدکننده‌ها و خریداران احتمالی شما باید بدونن که بعد از خرید خدمات شما، پشتیبانی دریافت می‌کنن. بهتره مطالب و محتوای صفحات سایتتون طوری باشه که احساس آرامش و اطمینان خاطر رو به اونها منتقل کنه و این پیام رو بهشون برسونه که بعد از خرید، افرادی هستن که درصورت نیاز به اونها کمک کنن.

 

6. موجودی محصولاتتون رو اطلاع بدید

خیلی از اوقات مشتری‌های شما قصد تهیه کردن محصولی رو دارن که شما هنوز توی سایت موجود نکردید و این باعث میشه بخشی از فروش شما از دست بره. در طراحی سایت فروشگاهی خودتون امکانی رو قرار بدید که هنگام موجود شدن یک محصول، افراد رو از طریق ایمیل یا SMS مطلع کنه. اینکار میتونه بخشی از فروش از دست رفته رو زنده کنه.

 

7. تخفیف‌های جذاب بدهید

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های فروش، برگزاری جشنواره‌های مختلف و ارائه تخفیف‌های ویژه برای محصولات و خدماتتون هست. می‌تونید از این تخفیف‌ها در مناسبت‌هایی مثل اعیاد مختلف استفاده کنید تا یک فروش عالی داشته باشید.

 

8. تبلیغات کنید

تبلیغات، مهم‌ترین تکنیک فروش و بازاریابی موفقه. افراد برای اینکه به سایت شما بیان و از شما خرید کنن، باید اسم سایت شما رو شنیده و با اون آشنا باشن. تبلیغات مختلف مثل گوگل ادز، سایت شما رو در معرض دید و دسترس کاربران قرار می‌ده.

 

کلام آخر

طراحی سایت فروشگاهی نیاز به زمان و هزینه داره، اما یکسری تکنیک‌های فروش به شما کمک می‌کنن تا راحت‌تر به فروش محصولات خودتون دست پیدا کنید. این 8 مورد از تکنیک‌های سایت فروشگاهی رو خودتون پیاده کنید و از نتایج اون برای افزایش فروش فروشگاه آنلاین‌تون لذت ببرید.

 

بین همه این اقدامات یادتون باشه تکنیک‌های کارشناس فروش شدن رو هم یاد بگیرید. من پیشنهاد می‌کنم بعد از این مقاله به سراغ مقاله «چگونه کارشناس فروش خوبی باشیم» برید. چون نکات خوبی رو توی این بحث گفتیم.

 

سوالات متداول

چطور فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

پلتفرم‌های رایگان زیادی تحت عنوان «فروشگاه ساز» وجود دارن که به راحتی و بدون نیاز به دانش کدنویسی، به شما امکان داشتن یک سایت فروشگاهی رو میدن.

بهترین روش تبلیغات فروشگاه اینترنتی چیه؟

گوگل ادز در حال حاضر یکی از بهترین تکنیک‌های افزایش فروش و تبلیغات برای وب سایت‌های فروشگاهی هست.

با چه برندهایی همکاری کنیم؟

بهتره در صفحه شرکای تجاری سایتتون از برندهایی اسم ببرید که حوزه فعالیتی‌شون با شما نزدیک‌تره. اینکار باعث اعتمادسازی بیشتری میشه.

این مطلب رو دوست داشتید؟

احتمالا این مقالات هم برای شما جذاب باشد

حرفه‌ای تر آموزش ببین،بیشتر بفروش!