ایده‌های خلاقانه برای فروش بیشتر | 10 ترفندی که حتما نتیجه میده!

زمان خواندن 2.5 دقیقه

ایده های خلاقانه برای فروش بیشتر

به روز شده در 10 مرداد 1403

توسط تیم تحریریه آکادمی دیدار

زمان خواندن 2.5 دقیقه

برای فروش بیشتر نیاز به راه‌کارهای افزایش فروش دارید. توی این مقاله طرح‌هایی برای فروش بیشتر معرفی کردم که تاثیر زیادی روی بیزینس شما داره. پس تا انتها همراه من باشید.

فهرست مطالب

نرخ فروش، مهم‌ترین آماری هست که می‌تونه یک کسب و کار رو به قله‌های موفقیت، یا دره‌های شکست بکشونه. اینکه ما بلد باشیم چطور از راهکارهای عملی فروش بیشتر استفاده کنیم و طرح‌هایی برای افزایش فروش یک مجموعه داشته باشیم، نه تنها می‌تونه کسب‌وکار خودمون رو نجات بده، بلکه می‌تونه ما رو به عنوان یک کارشناس یا مدیر فروش، به قهرمان یک کسب و کار تبدیل کنه.

 

در ادامه 10 ترفند فروش بیشتر رو آوردم تا موثرترین راهکار برای فروش بیشتر کسب‌وکار خودتون رو پیدا کنید.
 

ایده‌های خلاقانه برای فروش بیشتر:

 

Catalogue Mockup

1. تخفیف‌ بدید

تخفیف‌ها از رایج‌ترین و موثرترین روش‌های پیشبرد فروش هستن. این راهکار فروش بیشتر تقریبا تضمین شده است و شما می‌تونید تخفیف‌ها رو به صورت درصدی (مثلاً 20 درصد تخفیف) یا مبلغی (مثلاً 50 هزار تومان تخفیف) ارائه بدید. تخفیف‌ها به مشتریان این حس رو میدن که دارن یه معامله خوب انجام میدن و این می‌تونه باعث تشویق اون‌ها به خرید بیشتر بشه.

 

بیشتر بخوانید: انواع روش‌های فروش | کدام روش مناسب شماست؟

 

2. استفاده از کوپن‌ها

کوپن‌ها به مشتریان احساس انحصاری بودن میدن، چون همه نمی‌تونن به این تخفیف‌ها دسترسی داشته باشن. برخلاف تخفیف‌ها که معمولاً برای همه در دسترس هستن، کوپن‌ها می‌تونن به عنوان تشکر از خرید، کادوی تولد یا انگیزه برای ثبت ‌نام در خبرنامه به مشتریان داده بشن. یک نظرسنجی در سال 2020 نشون داد که 88 درصد از افراد از کوپن‌ها برای خرید استفاده کردن.

 

3. افزایش اعتبار با هر خرید

در این ترفند فروش بیشتر، مشتری‌های شما یک میزان اعتباری روی قیمت خریدشون دریافت میکنن که می‌تونن در خریدهای بعدی ازش استفاده کنن. این تخفیف‌ها معمولاً به صورت کوپن، ووچر یا پول نقد ارائه میشن.

 

4. استفاده از ووچرها

ووچرها یک راهکار فروش بیشتر دیگه‌ای به حساب میان که در واقع گواهی‌ها یا اسنادی هستن که می‌تونن برای دریافت محصولات یا خدمات خاصی استفاده بشن. این گواهی‌ها معمولاً به عنوان یه انگیزه تبلیغاتی استفاده میشن، چون مشتری‌‎ها می‌تونن اون‌ها رو برای تخفیف یا محصولات و خدمات رایگان در آینده بازخرید کنن.

 

بیشتر بخوانید: چگونه فروش خوبی داشته باشیم و هر چیزی را بفروشیم؟

 

5. بازگشت وجه (Cashback)

کَش بَک یا بازگشت وجه، نوعی پاداشه که در اون به مشتریان درصدی از قیمت خریدشون به شکل “نقد” برگردونده میشه و اون‌ها رو تشویق می‌کنه که برای خریدهای بیشتر به همون فروشگاه برگردن.

 

6. نمونه‌ها و محصولات تستی

ارائه نمونه‌ها و محصولات تستی هم یک راه عالی و تضمین شده است. فرقی نمیکنه شما میوه فروشی داشته باشید یا نرم افزار سازمانی ارائه بدید، اینکه مشتری‌ها چیزی بیشتر از مبلغی که خرید کردن به دست بیارن همیشه لذت بخشه و اگر از اون محصول تستی راضی باشن، قطعا باز هم به شما برمی‌گردن.

 

به علاوه، این نمونه‌ها به مشتریان این امکان رو میدن که قبل از خرید، محصول یا خدمات رو امتحان کنن و اطمینان حاصل کنن که انتخاب درستی دارن.

 

راه های افزایش فروش

 

7. بسته‌های پیشنهادی (Bundles)

بسته‌های پیشنهادی یکی دیگه از راهکارهای عملی افزایش فروش هستن و راهی عالی برای ارائه تخفیف به مشتریان روی چندین محصول به حساب میان. این بسته‌ها در بین مشتری‌ها خیلی محبوب هستن چون ارزش خوبی ارائه میدن و شما می‌تونید بسته‌ای از محصولات مشابه یا متفاوت رو تبلیغ کنید.

 

8. استفاده از باشگاه مشتریان

باشگاه‌های مشتریان راهی عالی برای پاداش دادن به مشتریان وفادار و افزایش حفظ مشتری هستن. باشگاه مشتریان، مشوق‌هایی در اختیار اونها قرار میده که باعث میشه شما از رقبا متمایز بشید و فروش خودتون رو افزایش بدید. این برنامه‌ها شامل امتیازدهی به خریدها، تخفیف‌های ویژه و جوایز خاص هستن.

 

بیشتر بخوانید: تکنیک‌های عملی مربی گری (کوچینگ) تیم فروش

 

9. ترفند یکی بخر دوتا ببر

ترفند یکی بخر دوتا ببر، یک تاکتیک ارتقای فروشه که در اون مشتریان یک کالا رو خریداری می‌کنن و درصد تخفیف یا یک محصول رایگان برای کالای دوم خودشون دریافت می‌کنن. این روش معمولاً برای فروش بیشتر از همون محصول استفاده میشه، اما می‌تونه به عنوان یک تبلیغ متقابل فروش برای یک محصول مرتبط هم استفاده بشه.

 

10. تخفیف به ازای ارجاع مشتری

فروشنده‌ها همیشه به دنبال سرنخ‌های جدید هستن و برنامه‌های تخفیف ارجاع راهی عالی برای تشویق مشتریان به معرفی دوستان و خانواده هستن. وقتی کسی مشتری جدیدی رو معرفی می‌کنه، می‌تونه در خرید بعدی خودش تخفیف بگیره یا حتی یک کارت هدیه یا جایزه دیگه دریافت کنه. این برنامه‌ها نه تنها باعث افزایش فروش میشن بلکه شبکه مشتریان شما رو هم گسترش میدن.

 

بیشتر بخوانید: تکنیک‌های فروش مستقیم که هر کارشناس فروشی باید بلد باشد

 

نتیجه‌گیری

با استفاده از این 10 روش خلاقانه، می‌تونید فروش خودتون رو افزایش بدید و مشتریان جدید جذب کنید. مهمه که روش‌های مختلف رو آزمایش کنید و ببینید کدوم یک از اون‌ها برای کسب‌وکار شما بهترین نتیجه رو داره.

 

سوالات متداول

تخفیف‌ها چطور به افزایش فروش کمک می‌کنند؟

تخفیف‌ها با ارائه ارزش بیشتر به مشتریان، اون‌ها رو به خرید بیشتر تشویق می‌کنن.

چرا کوپن‌ها حس انحصاری بودن به مشتریان میدن؟

داشتن یه برنامه ساختاریافته باعث میشه ارزش هزینه‌های استخدام به حداکثر برسه و زمینه موفقیت نمایندگان فروش جدید فراهم بشه.

برنامه‌های تخفیف به ازای ارجاع چطور کار می‌کنن؟

با معرفی دوستان و خانواده، مشتریان می‌تونن در خرید بعدی خودشون تخفیف بگیرن یا جوایز دیگه‌ای دریافت کنن.

این مطلب رو دوست داشتید؟

احتمالا این مقالات هم برای شما جذاب باشد

حرفه‌ای تر آموزش ببین،بیشتر بفروش!