راهکارهای افزایش فروش اینترنتی | چطور فروش اینترنتی را بالا ببریم؟

زمان خواندن 3 دقیقه

راهکارهای افزایش فروش اینترنتی | چطور فروش اینترنتی را بالا ببریم؟

به روز شده در 13 تیر 1403

توسط تیم تحریریه آکادمی دیدار

زمان خواندن 3 دقیقه

برای افزایش فروش اینترنتی باید تکنیک‌های متناسب با فروش آنلاین استفاده کنید. راه‌کارهای افزاش فروشی که واقعا عملی باشن. این مقاله رو تا انتها بخونید تا متوجه منظور من بشید.

فهرست مطالب

تصور کنید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کردید. محصولات عالی ارائه می‌دید و از مزایای خودتون نسبت به رقبا مطلعید. اما افزایش فروش آنلاین هنوز اتفاق نیافتاده. چطوری می‌شه این وضعیت رو عوض کرد؟ چطور فروش اینترنتی را بالا ببریم؟

استراتژی‌های افرایش فروش تنوع بالایی دارن و راه‌های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره؛ ابزارهای زیادی هم هستن که میگن می‌تونن این کار رو برای شما انجام بدن. اما کدوم یکی واقعاً کار می‌کنن و وقت و پول شما رو هدر نمی‌دن؟

 

بیاید بفهمیم چطوری می‌شه فروش اینترنتی رو افزایش داد و از چه ابزارهایی برای کمک به این کار استفاده کنیم. توی این مقاله، قصد داریم روش های افزایش فروش اینترنتی رو بررسی کنیم به طوری که هم شاهد افزایش فروش سایت باشیم و هم پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام!

Catalogue Mockup

 

افزایش فروش اینترنتی

در ادامه 20 راهکار افزایش فروش رو آوردم که حتما باید برای نوشتن استراتژی فروش کسب‌وکارتون در نظر بگیرید. مخصوصا اگه الان وارد دنیای تجارت الکترونیک شدید.

 

بیشتر بخوانید: نکته‌های فروش b2b که دونستن اون‌ها شما رو تغییر می‌ده!

 

1. مخاطبان هدف خودتون رو بشناسید

برای بالا بردن فروش اینترنتی، باید بدونید که خریداران شما چه کسانی هستن تا بتونید اون‌ها رو به طور مؤثر هدف قرار بدید. اینجاست که شخصیت خریدار یا پرسونای مشتری به کار میاد و باید اون رو به دقت طراحی کنید.

 

چرا باید این کار رو انجام بدیم؟

از بین همه شرکت‌هایی که از تارگت‌های فروش و تولید سرنخ فراتر میرن، 71 درصدشون شخصیت خریدار یا پرسونای مشتری دارن. همینطور استفاده از شخصیت‌های خریدار ایده ‌آل به بهبود وب‌سایتتون 2 تا 5 برابر کمک می‌کنه.

 

2. نقطه فروش منحصر به فرد خودتون رو مشخص کنید

نقطه فروش منحصر به فرد چیزی هست که شما رو از رقبا متمایز می‌کنه. این می‌تونه ویژگی‌های خدمات منحصر به فرد شما، خدمات مشتری متعهد یا حتی روش‌های تولید سرنخی که استفاده می‌کنید باشه.

 

برای تشخیص نقطه فروش منحصر برای بالا بردن فروش اینترنتی:

  • با درک نیازهای مخاطبانتون شروع کنید.
  • در مورد پیشنهادات رقبا تحقیق کنید.
  • ایده‌های درونی شرکت خودتون رو بررسی کنید.
  • چیزهایی که کسب و کار شما ارائه می‌ده و رقبا ارائه نمی‌دن رو یادداشت کنید.
  • سعی نقطه فروش منحصر به فرد خودتون رو به یاد موندنی کنید.
  • این نقطه رو توی همه بخش‌های بازاریابی و فروش خودتون بگنجونید.

 

بیشتر بخوانید: انواع روش‌های فروش | کدام روش مناسب شماست؟

 

3. استفاده از کال تو اکشن (CTA) برای افزایش فروش سایت

دکمه‌های دعوت به عمل یا (CTA)، بازدیدکنندگان وب‌سایت رو تشویق می‌کنن که اقدام مورد نظر شما رو انجام بدن. این کار می‌تونه به شما کمک کنه تا مشتریان رو جذب کنید و اون‌ها رو به تعامل با کسب و کارتون ترغیب کنید.

 

4. یه نسخه فروش صادقانه ایجاد کنید

ایجاد یه نسخه فروش صادقانه می‌تونه اعتبار و اعتماد برندتون رو بهبود بده. همچنین می‌تونه میزان ماندگاری شما رو افزایش بده و تبلیغات دهان به دهان رو به همراه بیاره که خودش در طولانی مدت یکی از بهترین راه های افزایش فروش اینترنتی به حساب میاد!
 

افزایش فروش اینترنتی

 

5. نظرات مشتریان رو نمایش بدید

یک راه افزایش فروش اینترنتی خیلی مناسب و کم هزینه، نمایش نظرات مشتریان قبلی هستش. نمایش نظرات مشتریان در وب‌سایتتون می‌تونه اعتماد به محصولات و خدمات شما رو افزایش بده و همچنین به مشتریان بالقوه فشار نهایی رو برای انتخاب شما بده. این بهترین راه برای نمایش اثبات اجتماعی برای خدمات عالی شماست.

 

چطور این کار رو انجام بدیم؟

  • یه صفحه جداگانه برای نظرات ایجاد کنید.
  • نظرات رو به صفحه اصلی خودتون اضافه کنید.
  • نظرات اینستاگرام رو توی فوتر صفحه‌تون بگنجونید.
  • یه ربات چت به وب‌سایتتون اضافه کنید که افراد رو تشویق می‌کنه نظرات خودشون رو بنویسن و بازخوردشون رو به اشتراک بگذارن.

 

6. بهبود خدمات مشتریان، بهترین راهکار افزایش فروش اینترنتی

خدمات مشتریان برای افزایش فروش بسیار بسیار مهمه چون می‌تونه به شما کمک کنه مشتریان بیشتری رو حفظ کنید و از اون‌ها درآمد بیشتری به دست بیارید.

 

مزایای عالی خدمات مشتری بالا بردن فروش اینترنتی چیه؟

  • هزینه‌های جذب مشتری کمتر میشه.
  • ارزش طول عمر مشتری (CLV) افزایش پیدا می‌کنه.
  • تبلیغات دهان به دهان رو به همراه میاره.
  • تصویر برند بهتری میسازه.
  • سود بیشتری ایجاد میکنه.

 

بیشتر بخوانید: آموزش فروش در اینستاگرام | چطور در اینستاگرام بفروشیم؟

 

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

در دنیای تجارت الکترونیک، راه‌های افزایش فروش آنلاین می‌تونه پیچیده باشه، چون تاکتیک‌های مختلف فروش و بازاریابی آنلاین زیادی برای آزمایش وجود داره. در ادامه، چند روش اثبات شده برای افزایش فروش آنلاین و افزایش ترافیک وب‌سایت رو بررسی میکنیم.

 

افزایش فروش اینترنتی

 

باید حتما هر کدوم رو ارزیابی کنید و ببینید چطور می‌تونن در برنامه بازاریابی آنلاین و استراتژی بازاریابیتون قرار بگیرن.

 

7. بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

قرار گرفتن در صدر نتایج گوگل وقتی مشتریان بالقوه در جستجوی محصولات یا خدمات شما هستن، شاید بهترین راهکار افزایش فروش اینترنتی باشه، حداقل خیلی‌ها این عقیده رو دارن! میزان ترافیکی که از طریق سئو برای سایت‌ها بدست میاد عالیه و به علاوه، هر بار بازدید از وب‌سایت شما هزینه‌ای نداره، بنابراین از نظر فنی “رایگان” محسوب میشه.

 

8. تبلیغات کلیکی (PPC) برای رشد فوری فروش و سرنخ‌ها

یه تبلیغ کلیکی کوچیک می‌تونه مسافت زیادی از راه پیش روتون رو هموار کنه. کمپین‌های تبلیغاتی کلیکی یا (PPC) Pay Per Click یه راه مستقیم و آسان برای رسیدن به مخاطبان هدف و افزایش فروش آنلاین ارائه میدن.

 

بیشتر بخوانید: چگونه تیم فروش خود را به عملکرد بالاتر برسانیم؟

 

9. بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که می‌تونه تا حد خیلی زیادی به افزایش فروش فروشگاه اینترنتی هم کمک کنه، امروزه دیگه فعالیت مجازی، گذاشتن هر نوع پستی نیست.

این روزها، داشتن حضور فعال و هوشمندانه لازمه تا بهترین تأثیر رو روی مشتریان بالقوه خودتون بذارید. خیلی از افراد در رسانه‌های اجتماعی با برندها تماس می‌گیرن چون این پلتفرم‌ها در دسترس‌تر هستن، یا چون سوالات سریع و ساده‌ای دارن که نیاز به کمک دارن تا حلشون کنن.

 

10. بهینه سازی فرآیند پرداخت

درسته که جمع‌آوری تمام اطلاعات پرداخت و حمل و نقل مورد نیاز از مشتریانتون مهمه، اما باید این رو هم بدونید که گیر کردن در یک فرایند پرداخت که هیچوقت هم تموم نمیشه، کابوس هر مشتری حضوری و غیرحضوری کسب و کارهاست!

برای همین اگر به دنبال راهکار افزایش فروش اینترنتی هستید، اول از هر چیزی ساده‌ترین و بهترین راه برای خریدن محصولاتتون رو پیدا و پیاده‌سازی کنید.

 
بالابردن فروش اینترنتی
 

11. هدیه برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

دادن یک هدیه یا اجناس اشانتیون به مشتری‌ها میتونه خیلی به یاد موندنی باشه، مخصوصا اگر اون هدیه، بخشی از محصولات یا خدمات آینده شما باشه. مثلا یک نسخه آزمایشی یا مقدار خیلی کمی از یک خوراکی دیگه.

 

بیشتر بخوانید: 7 عبارت جلب اعتماد مشتری که یک کارشناس فروش باید بلد باشد.

 

12. صداقت، بهترین سیاسته

شاید گفتن نداشته باشه، اما صادق بودن در مورد محصولات و خدمات خودتون (و اینکه شما به عنوان یک برند چه کسی هستید)، برای جلب اعتماد مشتری و بالا بردن فروش اینترنتی خیلی مهمه. ممکنه وسوسه بشید که حقیقت رو کمی تغییر بدید، اما برای مردم خیلی آسونه که با کمی تحقیق متوجه فریبکاری کسب و کارها بشن.

 

نتیجه‌گیری

وقتی می‌خواید فروش آنلاین خودتون رو افزایش بدید، استراتژی‌های مختلفی وجود داره که باید ازشون استفاده کنید. خیلی از این استراتژی‌ها به هم مرتبط هستن، مثلاً وقتی چت‌بات‌ها رو توی سایتتون پیاده‌سازی می‌کنید، خدمات مشتریان شما هم بهبود پیدا می‌کنه. با اجرای این استراتژی‌ها، می‌تونید فروش اینترنتی‌تون رو افزایش بدید و موفقیت بیشتری در تجارت الکترونیک داشته باشید.

 

سوالات متداول

چرا شناخت مخاطبان هدف برای افزایش فروش تجارت الکترونیک مهمه؟

شناخت مخاطبان هدف به شما کمک می‌کنه که اون‌ها رو به طور موثر هدف قرار بدید و فرآیندهای طراحی وب‌سایتتون رو بهبود بدید.

چطور می‌تونیم نقطه فروش منحصر به فرد خودمون رو پیدا کنیم؟

با درک نیازهای مخاطبان، تحقیق درباره رقبا و نوشتن ویژگی‌های منحصر به فرد کسب و کارتون، می‌تونید نقطه فروش منحصر به فردتون رو پیدا کنید.

چرا فرآیند پرداخت سریع و کارآمد اهمیت داره؟

فرآیند پرداخت سریع و کارآمد باعث می‌شه مشتریان از خرید منصرف نشن و تجربه خرید بهتری داشته باشن.

5/5 - (1 امتیاز)

احتمالا این مقالات هم برای شما جذاب باشد

حرفه‌ای تر آموزش ببین،بیشتر بفروش!