مدیریت تیم فروش | تکنیک‌های مدیریت زمان برای مدیران فروش

زمان خواندن 1.5 دقیقه

مدیریت زمان

به روز شده در 30 خرداد 1403

توسط تیم تحریریه آکادمی دیدار

زمان خواندن 1.5 دقیقه

مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین کارهایی هست که هر مدیر فروشی باید حواسش بهش باشه. فرقی نمی‌کنه تیم شما 2 نفره یا 20 نفره باشه. به همین خاطر توی این مقاله مهم‌ترین نکاتی که باید موقع مدیریت تیم فروش حواستون بهش باشه رو آوردم.

فهرست مطالب

تا حالا فکر کردید که نمایندگان فروش شما هر روز چقدر از زمان خودشون رو واقعاً به فروش اختصاص میدن؟ اینجاست که نیاز به تکنیک‌های مدیریت زمان برای مدیران فروش رو واقعا احساس می‌کنیم.

 

یک مطالعه که در مجله فوربس (Forbes) منتشر شده، نشون میده که یک فروشنده متوسط فقط یک سوم از زمانش رو به فروش می‌پردازه. این یعنی حدود 65 درصد از روز کاریشون صرف انجام کارهای دیگه و اغلب کارهای غیرمولد میشه. با این حساب سوال اینجاست مدیران فروش چطور باید مدیریت زمان داشته باشن که بدون فرسودگی شغلی، تیم فروش فعال و مولدی داشته باشن؟

 

Catalogue Mockup

بیشتر بخوانید: آموزش مدیریت فروش حرفه‌ای | صفر تا صد مدیر فروش شدن

 

مدیریت زمان فروش چیه؟

استفاده از تکنیک‌های مدیریت زمان برای مدیران فروش یعنی برنامه‌ریزی و سازماندهی نحوه استفاده از زمان برای فعالیت‌های مختلف فروش. مدیریت مؤثر زمان به شما کمک می‌کنه تا روی اولویت‌های مهم در جریان کاری خودتون تمرکز کنید که تأثیر بیشتری دارن و فرصت‌های فروش بیشتری ایجاد می‌کنن.

 

ضعف مدیریت زمان یکی از دلایل اصلی ناکامی تیم‌های فروشه. وقتی می‌بینیم فقط 42.8 درصد از فروشندگان به تارگت فروش خودشون می‌رسن، مشخصه که باید تغییری ایجاد بشه.

 

بهترین تکنیک‌های مدیریت زمان برای مدیران فروش

فرآیند فروش در هر صنعت و سازمانی کمی متفاوته، اما تکنیک‌های مدیریت زمان می‌تونن به فروشندگان کمک کنن، بدون توجه به اینکه اونها در کدوم شرکت کار می‌کنن. مدیران باید جریان کاری سازمان خودشون رو تحلیل کنن تا ببینن تیم فروششون چطور عمل می‌کنه و به دنبال زمینه‌هایی برای بهبود اونها باشن.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت زمان تیم فروش، حتما ادامه مقاله رو مطالعه کنید.

 

فعالانه وظایف اداری رو حذف کنید

اخیراً صحبت‌های زیادی درباره مفهوم «استعفای بی صدا» میشه، منظورش افرادی هستن که کمترین تلاش رو برای بهبود و پیشرفت کار انجام میدن. تحقیقات مجله گالوپ در سال 2022 نشون میده که فقط 21 درصد از کارکنان به‌طور فعال در محل کار خودشون مشغول هستن.

 

بیشتر بخوانید: مهارت‌های یک کارشناس فروش حرفه‌ای

 

مدیریت مؤثر قیف فروش

نمایندگان فروش می‌تونن با تمرکز بر بهترین مشتریان خودشون، نرخ تبدیل‌شون رو تا 46.1 درصد افزایش بدن. احتمال تبدیل این مشتریان 2.6 برابر بیشتر از مشتری‌های دیگه‌ی تیم فروشه.

 

محدودیت‌های زمانی ایجاد کنید

اگه برای وظایف خودتون محدودیت زمانی قائل بشید، مجبور می‌شید کارهای بیشتری رو در زمان کمتری انجام بدید. ابزارهای جایگزین RescueTime به شما کمک می‌کنن بهره ‌وری و موفقیت بیشتری داشته باشید.

 

گروه ‌بندی وظایف

درسته که باید چند ساعت از روزتون رو فقط به انجام کارهای مهم اختصاص بدید، اما انجام یکباره این کار خیلی سخته. بجاش، وقت و انرژی خودتون رو به قسمت‌ها یا بلوک‌های مختلف تقسیم کنید. وظایف خودتون رو بر اساس فعالیت و انرژی مورد نیازشون تنظیم کنید، به این ترتیب انجام کارهای بیشتر آسون‌تر خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های مدیریت فروش برای ساختن تیم فروش ایده‌آل

 

چندوظیفگی (Multitasking) رو کنار بذارید

ما می‌بینیم که فروشندگان در حالی که با یک مشتری در تماس تلفنی هستن، به مشتری دیگری ایمیل می‌نویسن یا در یک جلسه درباره بهبود اسناد فروش خودشون، قیف فروش خودشون رو بررسی می‌کنن.

 

این کار نه تنها میتونه کیفیت انجام تمام اون تسک‌ها رو پایین بیاره، بلکه وقت برخلاف تصور افراد، میتونه وقت بیشتری رو هم ازشون بگیره.

 

زمان از دست رفته هرگز برنمی‌گرده

ما می‌تونیم به راحتی این مقاله رو به 1001 تکنیک‌های مدیریت زمان برای مدیران فروش تبدیل کنیم، چون صادقانه بگیم، کارهای زیادی وجود داره که می‌تونید انجام بدید. اما نکته اصلی اینجاست: باید برای زمان خودتون ارزش بیشتری قائل بشید. دائماً از خودتون بپرسید: «آیا این کاری که الان انجام میدم، بهترین استفاده از وقتمه؟»

 

سوالات متداول

چرا مدیریت زمان در فروش مهمه؟

مدیریت زمان مؤثر باعث میشه فروشندگان بتونن روی اولویت‌های اصلی تمرکز کنن و فرصت‌های فروش بیشتری ایجاد کنن.

چطور می‌تونم تماس‌های فروش رو کوتاه‌تر نگه دارم؟

با برنامه‌ریزی و آماده‌سازی قبل از تماس و تمرکز بر نکات اصلی، می‌تونید تماس‌های فروش رو کوتاه و مؤثر نگه دارید.

چرا باید نه گفتن رو یاد بگیرم؟

نه گفتن به حواس‌پرتی‌ها و وظایف غیرضروری به شما کمک می‌کنه تا زمان و انرژی خودتون رو روی کارهای مهم‌تر متمرکز کنید.

این مطلب رو دوست داشتید؟

احتمالا این مقالات هم برای شما جذاب باشد

حرفه‌ای تر آموزش ببین،بیشتر بفروش!