10 ویژگی تیم فروش موفق و حرفه‌ای موثر در افزایش فروش

زمان خواندن 2 دقیقه

فروش مویرگی

به روز شده در 7 خرداد 1403

توسط تیم تحریریه آکادمی دیدار

زمان خواندن 2 دقیقه

درسته که یه تیم فروش حرفه‌ای به ویژگی‌های تک تک اعضای اون تیم وابسته است؛ اما این تیم در کنار همدیگه باید خصوصیت‌های مشترکی داشته باشن که این ویژگی‌ها یا خصوصیت‌ها رو اینجا با هم مرور می‌کنیم.

فهرست مطالب

تیم فروشی که موفق و پرانرژی باشه، مثل طلا با ارزشه، به شرطی که بتونید چنین تیمی بسازید. هر رهبر فروشی رویای مدیریت یه تیم پر از ستاره‌های فروش رو داره که کسب‌ و کارشون رو به قله‌های موفقیت برسونن. توی این مقاله از مجموعه مقاله‌های آموزش مدیریت تیم فروش می‌خوام ۱۰ تا عادت یک مدیر و تیم فروش موفق که باعث به وجود اومدن نتایج موفقیت‌آمیزی میشن رو بررسی کنم.

 

10 ویژگی تیم فروش حرفه‌ای

به طور کلی تیم‌های فروش موفق باید:

 

Catalogue Mockup

1. انرژی و جذابیت طبیعی داشته باشن

تیم فروشتون باید انرژی و گرمای طبیعی داشته باشه و این موضوع همیشه روی رابطه‌شون با مشتری‌ها تأثیر میذاره. فروشنده‌هایی که انرژی و جذابیت ندارن، ممکنه سرد و غیرقابل اعتماد به نظر برسن. پس، افرادی رو انتخاب کنید که طبیعتاً می‌تونن با مشتری‌ها و کلا با انسان‌ها به راحتی ارتباط برقرار کنن و اونا رو آروم و بهشون حس اعتماد بدن.

 

2. با مشتری‌ها وقت بگذرونن

مشتری‌ها پایه و اساس کسب‌ و کارتون هستن. باید باهاشون ارتباط مداوم داشته باشید تا بتونید موفقیتتون رو توسعه بدید. تیم‌های فروش موفق، روابط معنا ‌داری برقرار می‌کنن تا بتونن دانش عمیقی از نیازهای مشتری‌هاشون داشته باشن و بهشون کمک کنن تا دقیقاً چیزی که می‌خوان و نیاز دارن رو بدست بیارن.

 

3. همیشه در حال یادگیری باشن

تیم‌های فروش موفق، توی محیط‌هایی رشد می‌کنن که به طور مداوم یاد می‌گیرن و تشویق می‌شن. این مهارت، به فروشنده‌ها این امکان رو می‌ده که مشکلات خریداران رو به طور کامل بررسی کنن و نشون بدن که وقت و تلاش لازم رو برای تبدیل شدن به متخصصان در مورد اون مسدله یا مشکل صرف می‌کنن.

 

بیشتر بخوانید: مراحل استخدام تیم فروش [آموزش قدم به قدم استخدام فروشنده‌های حرفه‌ای]

 

4. اهداف ساختاریافته داشته باشن (و از اهداف بزرگ نترسن)

هر تیم فروش موفقی باید اهداف ساختاریافته، منظم و شفافی داشته باشه و اون اهداف باید به طور منظم ارزیابی و اندازه ‌گیری بشن. مدیران نباید از هدفگذاری‌های بزرگ بترسن. هر فروشنده حرفه‌ای و عالی چالش‌های جدید رو دوست داره.

 

5. نسبت به تارگت‌ها حس مسئولیت کنن

همونطور که یه تیم باید برای موفقیت فروش کسب ‌و کار مسئول باشه، هر فرد هم باید مسئول رسیدن به تارگت‌های خودش باشه. نباید فقط KPIهای فروش تعیین بشن بلکه باید بررسی و نظارت بر اونها هم صورت بگیره.

 

6. ارتباط برقرار کنن و همکاری کنن

بهترین تیم‌های فروش، با هم ارتباط نزدیک و خوبی برقرار می‌کنن. این موضوع نه‌ تنها ارتباطات تیمی رو به وجود میاره، بلکه اطمینان میده که همه هم‌سو و هم‌هدف هستن، دانش صحیح و به‌روز دارن و آخرین اخبار و نکاتی که برای انجام کارشون نیاز دارن رو در اختیار دارن.

 

بیشتر بخوانید: فروش مشاوره‌ای چیست؟ | فرآیند 4 مرحله‌ای بستن معامله با متد فروش مشاوره‌ای

 

7. از شبکه داخلی بزرگ خودشون استفاده کنن

فروشندگان حرفه‌ای، عملکرد بالایی دارن و از وقت گذراندن با شبکه‌های بزرگ درون شرکتشون و دسترسی به رهبران کسب ‌و کارشون استفاده میکنن. به اشتراک ‌گذاری ایده‌ها و اهداف شرکت بین مدیران سطح بالا و فروشندگان، باعث می‌شه که اونا احساس مالکیت و مسئولیت کنن و حساسیت بیشتری نسبت به کار خودشون داشته باشن.

 

8. مهارت‌های مدیریت زمان عالی داشته باشن

فروشندگان واقعاً مؤثر مدیریت زمان خودشون رو به دقت انجام می‌دن. اونها می‌دونن که وقت طلاست، پس روزهای خودشون رو به ‌طور پیش ‌فرض برنامه ‌ریزی می‌کنن، وظایفشون رو اولویت‌بندی می‌کنن و همیشه دنبال راه‌های جدیدی برای ساده‌سازی فرآیندهای خودشون می‌گردن.

 

9. وعده‌های بی پایه و اساس نمیدن

تیم‌های فروش مؤثر، نه‌ تنها کار فروش رو انجام می‌دن، بلکه به ازای هر یک از وعده‌هایی که در فرآیند فروش به مشتری‌ها داده‌اند، موفقیتی رو هم کسب کردن و صد البته که اون وعده‌‌ها رو عملی کردن. این یعنی اعتمادسازی واقعی.

 

10. موفقیت‌هاشون رو جشن می‌گیرن

اکثراً، کسب‌وکارها فقط روی نتایج و داده‌های فروش تمرکز دارن. اما یک تیم فروش موفق، موفقیت‌هاشون رو جشن می‌گیرن. وقت گذاشتن برای تشویق دستاوردها، نه‌ تنها انرژی بهتری در محل کار ایجاد می‌کنه، بلکه تأثیر بیشتری در تشویق تیم به بهبود تلاش‌هاشون داره. علاوه بر این، کی از هیجان موفقیت لذت نمیبره؟

 

بیشتر بخوانید: ساخت کاریز فروش B2B برای افزایش فروش سازمانی

 

نتیجه‌‌گیری

ساختن یک تیم فروش موفق و پرانرژی کلیدی برای رسیدن به موفقیت در هر کسب‌ و کاری به حساب میاد. علاوه بر این، مدیران فروش باید به ویژگی‌های اساسی تیم خودشون هم توجه کنن تا به نتایج موفقیت ‌آمیزی دست پیدا کنن. این عادات شامل داشتن انرژی و جذابیت طبیعی، ارتباط مناسب با مشتریان، آموزش و یادگیری مداوم و تعیین اهداف ساختاریافته است.

 

سوالات متداول

آیا مهارت‌های فروش قابل آموزش هستن؟

بله، مهارت‌های فروش قابل آموزش هستن و تیم‌های فروش با محیط‌هایی که به طور مداوم از اون‌ها یاد می‌گیرن، رشد می‌کنن و به موفقیت میرسن.

چرا ارتباط با مشتریان مهمه؟

ارتباط مداوم با مشتریان، دانش عمیق از نیازها و موانع اون‌ها را فراهم می‌کنه، که این به تیم فروش کمک می‌کنه تا بهترین راه حل‌ها رو ارائه بده و اعتماد مشتری‌ها رو جلب کنه.

چطور میشه انرژی و انگیزه تیم فروش رو افزایش داد؟

تشویق و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های موفقیت آمیز، اهداف روشن و تشویق موفقیت‌ها چند نمونه مناسب برای دستیابی به این انرژی و انگیزه‌ست

این مطلب رو دوست داشتید؟

احتمالا این مقالات هم برای شما جذاب باشد

حرفه‌ای تر آموزش ببین،بیشتر بفروش!