استخدام کارشناس فروش | حقوق کارشناس فروش چقدر باید باشد؟!

زمان خواندن 1.5 دقیقه

بالابردن فروش اینترنتی + حقوق کارشناس فروش

به روز شده در 1 بهمن 1402

توسط تیم تحریریه آکادمی دیدار

زمان خواندن 1.5 دقیقه

حقوق کارشناس فروش به عوامل مختلفی بستگی داره، اما مهارت‌هایی که خودش داره و آموزش‌هایی که لازم داره رو هم باید در نظر بگیرید. بیایید مهم‌ترین عواملی که روی سطح حقوق فروشنده‌ها اثر داره رو با هم بررسی کنیم.

فهرست مطالب

حقوق فروشنده، خیلی روی اینکه چه کسی رو توی تیم کارشناس‌های فروش استخدام کنین تاثیر داره. اگه دارین با مشکلات استخدام کارشناس فروش دست و پنجه نرم می‌کنین یا دارین سعی می‌کنین که بفهمید چقدر باید به تیم فروشتون حقوق بدید، این مقاله می‌تونه براتون خیلی مفید باشه.

 

حقوق فروشنده برای استخدام کارشناس فروش از جمله مهم‌ترین چیزهاییه که تعیین می‌کنه چه کسی برای شما کار کنه و وقتی که شروع به کار کرد، چطور براتون کار کنه!

تو ادامه این مقاله سعی داریم نگاهی کلی به مسئله میزان حقوق کارشناس فروش بندازیم.

Catalogue Mockup

 

نگاهی به مسئله حقوق پایه

بعضی از شرکتا حقوق پایه رو همون حقوق اولیه تعریف می‌کنن، ولی ما حقوق پایه رو همون درآمد متوسطی در نظر می‌گیریم که شما در طول یک سال کار با یک شرکت دریافت می‌کنین. حقوق پایه نقطه شروع هر چانه‌زنی است.

 

اغلب اوقات، میزان حقوقی که فروشنده از شما دریافت می‌کنه رو سطح تجربه فروش و مهارت‌های اون تعیین می‌کنه. حقوق پایه ممکنه بسته به عوامل زیادی مثل سطح شغل و حوزه کار متفاوت باشه.

 

بیشتر بخوانید: کارشناس فروش B2B کیست؟

 

چطور حقوق فروشنده رو تعیین کنیم؟

حقوقی که فروشنده‌ها از شما دریافت می‌کنن، یکی از مهم‌ترین عواملی هست که باعث میشه انگیزه بیش‌تری برای انجام کارهاشون داشته باشن و تسک‌ها یا وظایفشون رو به بهترین نحو انجام بدن.

 

در ادامه یکسری نکته رو نوشته‌ایم که به شما در تعیین این حقوق کمک میکنه:

  • مهارت خاص کارشناس فروش چیه که بتونه توی بخش‌های دیگه شرکتتون هم استفاده بشه؟
  • چقدر تجربه فروش یا فنی از کارشناس فروش‌تون انتظار دارید؟
  • چقدر قراره به هر کارشناس آموزش بدید؟
  • چه مجموعه مهارت‌هایی باید از قبل داشته باشن؟
  • چه وظایف یا تسک‌های دیگه‌ای غیر از فروش قراره داشته باشن؟
  • هزینه زندگی توی منطقه‌ای که توش زندگی می‌کنن چقدره؟

 

چطور حقوق مناسبی در نظر بگیریم؟

بعد از اینکه تصمیم گرفتین که یک یا چند نفر رو به تیم فروشتون اضافه کنین، چند تا چیز مهم هست که باید در مورد حقوق پایه شروع کار اون‌ها در نظر بگیرین. چهار عامل هست که حقوق تیم فروشتون رو مشخص می‌کنه:

  1. سطح پورسانت فروش، که به صورت درصدی از فروش‌هاشون محاسبه می‌شه. یعنی همون نسبت فروش به حقوق و این یک قسمت خیلی مهم از استراتژی حقوق فروشنده‌های شماست.
  2. توانایی ذاتی فرد در مذاکره و فروش
  3. نتایج فروش قبلی کارشناس فروش. اگه بدونین که می‌تونن خیلی خوب بفروشن، شاید به نفعتون باشه که از اول بهشون حقوق بیشتری پیشنهاد بدین.
  4. چیزایی که برای زندگی لازم دارن، نه چیزایی که برای زندگی می‌خوان داشته باشن.

 

بیشتر بخوانید: 3 استراتژی توسعه فردی فروشنده

 

تغییر حقوق پایه‌ فروشنده ممکنه مشکلات استخدامتون رو حل کنه!

حقوق پایه ممکنه وقتی بخواین شخص مناسب رو برای کارتون استخدام کنین، می‌تونه یک مشکل بزرگ باشه. متاسفانه، این نکته‌ایه که خیلی‌ها نسبت به اون بی توجه هستن.

اگه در تعیین حقوق پایه‌تون دقت نکنین، ممکنه یک علامت قرمز بزرگ باشه و باعث بشه آدما تمایلی برای کار کردن با شما نداشته باشن. حتماً قبل از تصمیم‌گیری در مورد حقوق پایه، تحقیقات کافی رو انجام بدین.

گاهی سخته که یک پیشنهاد رقابت‌پذیر در مورد حقوق بدین. شما نمیدونین شرکت‌های دیگه چقدر برای همین شغل پول میدن. اگه دارین دنبال کارکنان درجه ۱ می‌گردین، باید پیشنهادی بدین که با حقوق شغل‌های مشابه همخوانی داشته باشه.

 

نتیجه‌گیری

میزان حقوق مناسب برای یک فروشنده موفق چقدره؟ می‌تونیم بگیم که این بستگی به وضعیت بازار، حوزه کاری و نوع فروشنده‌ای داره که دنبالش می‌گردین. به طور کلی، حقوق فروشنده‌هایی که تجربه بیشتری دارن، بالاتر از کساییه که به تازگی وارد این حوزه شدن.

 

سوالات متداول

چه چیزی روی حقوق فروشنده تاثیرگذاره؟

تجربه کاری، سوابق فروش، ساعات کار، هزینه زندگی و خیلی عوامل دیگه که برخی اونها رو بررسی کردیم.

به عنوان فروشنده، چطور حقوقمون رو افزایش بدیم؟

آموزش ببینید! اگر اول راه هستید، سعی کنید بیشتر از حقوق پایه، مهارت‌های فروشتون رو ارتقا بدید و درآمد اصلی‌تون رو از پورسانت فروش داشته باشید.

تعیین حقوق مناسب چقدر مهمه؟

حقوق مناسب، مهم‌ترین چیزیه که باعث میشه کارشناس‌های حرفه‌ای به سراغ مدیران فروش برن و به افزایش فروش تیم کمک کنن.

1/5 - (1 امتیاز)

احتمالا این مقالات هم برای شما جذاب باشد

حرفه‌ای تر آموزش ببین،بیشتر بفروش!