نکات بازاریابی و فروشی که باید برای فروش موفق بلد باشید!

زمان خواندن 2 دقیقه

نکات بازاریابی و فروش

به روز شده در 21 مهر 1403

توسط تیم تحریریه آکادمی دیدار

زمان خواندن 2 دقیقه

فروش موفق نیاز به آموزش نکات بازاریابی و فروش داره. توی این مقاله مهم‌ترین نکات بازاریابی و همینطور فروش رو با هم مرور می‌کنیم که جزء اصول اصلی و اساسی کسب‌وکار هست.

فهرست مطالب

نکات بازاریابی و فروش، از آن دسته موضوعاتیه که همیشه به درد افراد فعال توی حوزه مارکتینگ و فروش می‌خوره. این حوزه‌ها انقدر وسیع و گسترده هستن که هرچقدر درباره ترفندها و استراتژی‌های مختلفی که میشه ازشون استفاده کرد بخونیم، باز هم نکاتی وجود داره که با خوندن و توجه بهشون راه‌های جدیدتری برای بستن قراردادها پیدا می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید: آموزش بازاریابی | بهترین دوره بازاریابی و فروش در چند مقاله متوالی

 

Catalogue Mockup

توی این مقاله می‌خوایم نکات بازاریابی تلفنی و همچنین نکات بازاریابی حضوری رو در کنار چند ترفند مهم فروش خدمتتون ارائه کنیم.

 

نکات بازاریابی و فروش

در ادامه 3 نکته خیلی مهم درباره بازاریابی و فروش رو مشاهده می‌کنید:

 

ایجاد همکاری بین تیم‌های فروش و بازاریابی‎

اولین مورد از نکات بازاریابی و فروش، تقویت همکاری بین تیم‌های فروش و بازاریابی هست. چون این تیم‌ها ممکنه به‌ طور طبیعی دچار تنش بشن، مدیران ارشد شرکت و  به ویژه مدیران بازاریابی باید تلاش کنن تا یک اتحاد قوی بین این دو بخش ایجاد بشه.

 

بیشتر بخوانید: طراحی چارت سازمانی فروش و بازاریابی چگونه است؟

 

تمرکز بر مشتری

استراتژی‌های بازاریابی و فروش رو با سفر مشتری هماهنگ کنید و اهداف توسعه کسب و کارتون رو با محوریت نیازهای مشتری طراحی کنید.

 

مرور و تنظیم منظم برای همسویی و رشد

یک قدم حیاتی برای مدیران توسعه کسب و کار اینه که همسویی استراتژیک بین اهداف و ابتکارات بازاریابی رو به ‌طور منظم بررسی و تنظیم کنن. بررسی بازار به درک بهتر نیازهای مخاطبان کمک می‌کنه و یکی از مهم‌ترین نکات بازاریابی و فروش هست.

 

نکات مهم در بازاریابی تلفنی (Telemarketing)

حساسیت کار بازاریابی تلفنی اونجا احساس میشه که شما مثل زمانی که با یک فرد به صورت حضوری مکالمه می‌کنید، نمی‌‎تونید احساسات و عواطف خودتون رو به راحتی بروز بدید و از روی حالات صورت مشتری متوجه نمیشید که دقیقا چه احساسی رو تجربه می‌کنه.

نکات زیر می‌تونه به شما کمک کنه:

 

بیشتر بخوانید: کوچینگ تیم فروش چیست؟ | تکنیک‌های عملی مربی گری تیم فروش

 

صحیح تلفظ کردن نام‌ها

قبل از تماس با مشتری بالقوه مطمئن بشید که نامشون رو درست تلفظ می‌کنید. اگر از تلفظ اون مطمئن نیستید، می‌تونید از همکاران یا منابع آنلاین کمک بگیرید.

 

داشتن اطلاعات دقیق درباره محصول

موفق‌ترین کارشناسان فروش تلفنی کسانی هستن که محصولات و خدماتشون رو به خوبی می‌شناسن. آشنایی با ویژگی‌ها و مزایای محصولات می‌تونه به هدایت بهتر مشتری‌ها در خرید کمک کنه.

 

حفظ نگرش مثبت

مشتری‌ها معمولا به فروشندگان تلفنی که لحن مثبتی دارن بهتر پاسخ میدن. اگر از یک تماس خسته شدید، می‌تونید قبل از تماس بعدی کمی استراحت کنید تا انرژی و انگیزه‌تون رو دوباره به دست بیارید.

 

نکات بازاریابی و فروش

 

نکات مهم بازاریابی حضوری  (F2F)

بازاریابی حضوری (F2F) یا (Face to Face) یکی دیگه از روش‌های بازاریابیه که می‌تونید از نکات زیر برای رشد توی این حوزه استفاده کنید. نکات بازاریابی و فروش حضوری رو در ادامه بخونید:

 

پاسخ به احساسات مشتری

احساسات نقش بزرگی در تصمیم‌گیری خرید دارن. در برخورد حضوری با مشتری‌ها، احساساتشون رو درک کنید و با تجربه‌های خودتون در زمینه‌ی خدمات، اونها رو تایید کنید.

 

بیشتر بخوانید: آموزش فروش حضوری | 9 تکنیک اصلی از تکنیک‌های فروش حضوری

 

ایجاد روابط سازنده

مردم دوست ندارن حس کنن بهشون چیزی فروخته میشه. به جای فروش مستقیم، اول سعی کنید رابطه‌ای با مشتری‌ها بسازید و از طریق پرسش‌های باز، نیازهاشون رو کشف کنید.

 

ساختن هویت قوی برای برند

برندینگ فقط به رنگ‌ها و لوگو محدود نمیشه، بلکه باید اعتمادسازی و نشون دادن اعتبار شما رو هم شامل بشه. تیم شما باید به خوبی با ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های شرکت آشنا باشه تا بهترین نماینده کسب‌وکارتون باشن.

 

یکپارچه ‌سازی بازاریابی حضوری با سایر کانال‌ها

یکی از بهترین راه‌ها برای رشد بازاریابی، یکپارچه ‌سازی کانال‌های مختلف بازاریابیه. اگر در یک نمایشگاه محلی شرکت می‌کنید، مطمئن بشید که اطلاعات شبکه‌های اجتماعی‌تون رو در دسترس قرار دادید و یک تجربه‌ی جذاب برای عکاسی فراهم کردید تا مشتری‌ها عکس بگیرن و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بذارن.

 

بیشتر بخوانید: افزایش فروش و جذب مشتری به سبک‌ حرفه‌ای‌ها

 

نتیجه گیری

موفقیت در بازاریابی و فروش نیازمند ایجاد هماهنگی بین تیم‌ها، تمرکز بر نیازهای مشتری و استفاده از استراتژی‌های کارآمد در هر کاناله. از تماس‌های تلفنی گرفته تا بازاریابی حضوری، مهم اینه که ارتباطات قوی با مشتری‌ها برقرار بشه و با شناخت دقیق محصولات و خدمات، نیازها و احساسات اون‌ها به ‌درستی پاسخ داده بشه. همچنین، یکپارچه ‌سازی استراتژی‌ها در کانال‌های مختلف بازاریابی می‌تونه اثربخشی تلاش‌های بازاریابی رو به‌طور چشمگیری افزایش بده و کسب‌وکار شما رو در جهت یک رشد پایدار هدایت کنه.

 

سوالات متداول

چطور میشه تیم‌های فروش و بازاریابی رو هماهنگ کرد؟

ایجاد همکاری قوی و منظم بین این دو تیم برای دستیابی به اهداف کسب‌وکار ضروریه.

چرا آشنایی کامل با محصولات برای تماس‌های تلفنی مهمه؟

آشنایی با محصولات به تماس‌گیرندگان تلفنی کمک می‌کنه مشتری‌ها رو بهتر راهنمایی کنن.

در کمپین‌های بازاریابی حضوری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ایجاد ارتباط موثر، پاسخ به احساسات و یکپارچه‌سازی کانال‌های بازاریابی از نکات کلیدی هستن.

این مطلب رو دوست داشتید؟

احتمالا این مقالات هم برای شما جذاب باشد

حرفه‌ای تر آموزش ببین،بیشتر بفروش!