آموزش فروش بیمه | چطور مشتری‌های بیشتری در صنعت بیمه جذب کنیم؟

زمان خواندن 1.5 دقیقه دقیقه

آموزش فروش بیمه

به روز شده در 3 دی 1402

توسط تیم تحریریه آکادمی دیدار

زمان خواندن 1.5 دقیقه دقیقه

آیا تکنیک‌های فروش بیمه فقط به نحوه تماس تلفنی ختم میشه؟ چطور می‌تونیم توی صنعت بیمه موفق باشی؟ سه تا نکته اساسی هست. بیایید ببینیم چیه؟!

فهرست مطالب

اگر یکی همچین پیشنهاد شغلی بهتون بده چیکار میکنید؟

  • انعطاف پذیری شغلی بالا
  • درآمد جذاب
  • امکان کسب درآمد نامحدود
  • دریافت حقوق ثابت
  • مزایای مختلف بیمه
  • ساعت شغلی قابل تغییر

 

اینها مزایایی هستن که کار کردن به عنوان یک کارشناس فروش بیمه میتونید به دست بیارید و هرچقدر توی کارتون پیشرفت کنید، مزایای بیشتری هم به دست میارید. توی ادامه این مقاله می‌خوایم یک نگاه کوچک به فروش بیمه بندازیم و چند ایده برای فروش بیمه رو باهاتون در میان بذاریم.

 

Catalogue Mockup

پیشنهاد می‌کنم قبل از شروع، یه سر به مقاله آموزش فروش بزنید تا نکته‌های اصلی و اساسی رو بدون توجه به نوع صنعت یاد بگیرید.

 

چطور فروش بیمه رو شروع کنیم؟

واسه‌ی فعالیت تو حوزه فروش بیمه، چندتا کار هست که برای شروع باید انجام بدید:

 

1. کارشناس بیمه بشید

کارشناس فروش بیمه به کسی گفته میشه که می‌تونه انواع بیمه‌های مختلف رو به دیگران بفروشه. این فرد می‌تونه با چندین شرکت بیمه همکاری داشته باشه، کسایی که به خدمات اونها نیاز دارن رو پیدا کنه و خدمات شرکت رو به اونها معرفی کنه تا کسب درآمد کنه.

 

2. یک لیست مخاطبین درست کنید

قدم بعدی اینه که لیستی از افرادی تهیه کنید که ممکنه از شما خرید کنن. همه کسایی که می‌شناسید رو به اون لیست اضافه کنید، از اعضای خانواده گرفته تا دوستان و آشناهاتون رو توی لیست قرار بدید. بعدش به اونها زنگ بزنید و بگید که کارتون رو به عنوان مشاور بیمه شروع کردید.

 

3. تماس‌های سرد رو شروع کنید

مرحله بعدی کاریه که بهش می‌گیم تماس سرد یا cold calling. تماس سرد. یعنی با افرادی که آشنایی زیادی ندارن تماس بگیرید و محصول یا خدماتتون رو به اونها معرفی کنید؛ درواقع افرادی که خارج از لیست قبلی شما هستن. برای این کار می‌تونید شماره اونها رو از منابع مختلف به تهیه کنید، باهاشون تماس بگیرید و سرنخ یا lead فروش ایجاد کنید. احتمالا هم باید فورش تلفنی رو یاد بگیرید. این مقاله می‌تونه برای شروع خیلی خوب باشه: تکنیک‌های فروش تلفنی
 

4. سرنخ هارو پیگیری کنید

همونطور که بارها گفتیم، فروش، یک شبه اتفاق نمیافته. یعنی نمیتونید انتظار داشته باشید فقط با یک تماس، فرد موردنظرتون راضی بشه که با شما قرارداد ببنده. برای همین باید با اونها تماس بگیرید و برای پیشنهاد قبلی خودتون رو پیگیری کنید. تو این مرحله خیلی مهمه که صبور باشید.

 

5. قرار حضوری بذارید

درصورت امکان، گذاشتن قرارهای حضوری و رو در رو می‌تونه گزینه مناسبی باشه تا ارتباط عمیق‌تر و بهتری با فرد مورد نظرتون ایجاد کنید، نیازهاش رو بهتر درک کنید و پیشنهاد خودتون رو به شکل بهتری ارائه بدید.

 

3 ایده برای فروش بیمه

به عنوان یک کارشناس فروش بیمه، پیشنهاد میکنیم از این راهکارها برای فروش بهتر بیمه استفاده کنید:

 

نیاز مشتری رو بفهمید

 از اونها درباره وضعیت اقتصادی و اهدافشون سوال کنید و سعی کنید بفهمید بهترین متد برای تشخیص محصول یا خدمات مناسب به اونها چیه.

 

تعرفه‌ای پیشنهاد کنید که متناسب با نیاز اونهاست

مثلا فرض کنیم طرف مقابل بچه‌دار باشن، در این صورت می‌تونید تعرفه‌های بیمه برای سلامت و آینده بچه‌شون ارائه کنید. اگر اطلاعات کافی درباره بیمه شما ندارن، باید اونها رو توجیه کنید که چرا خدمات شما برای اونها ضروریه.

 

آماده سوالات و چالش‌ها باشید

طبیعیه که وقتی از افراد خواسته میشه تا پولی بابت خدماتی ارائه کنن، دچار شک و تردیدهای زیادی بشن. شما باید دانش کافی درباره خدماتتون داشته باشید تا با اعتماد به نفس بالا، آماده جواب دادن به شک و شبهه‌های اونها باشید.

 

کلام آخر

فروش بیمه یکی از مشاغل پر مزایا و پرسود در جوامع امروزه، اما برای فعالیت به عنوان یک کارشناس فروش بیمه، مثل هر کار دیگه‌ای باید آموزش‌های لازم تو این حوزه رو دیده باشید. اونچه خوندید، خلاصه‌ای از ترفندها و ایده برای فروش بیمه بود.

 

سوالات متداول

برای فروش بیمه از کجا شروع کنیم؟

اول از همه آموزش‌های مقدماتی این حوزه رو بگذرونید، بعد یک لیست از آشناها و غیرآشناها ایجاد کنید و شروع به فروش کنید.

درآمد فروش بیمه چقدره؟

این شغل میتونه درآمد خیلی بالایی داشته باشه، همه چیز بستگی به توانایی‌ها، مهارت و تجربه شما داره.

حتما باید با یه شرکت بیمه کار کنیم؟

نه، شما میتونید با چندین شرکت بیمه مختلف کار کنید، خدماتشون رو بفروشید و کسب درآمد کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

حرفه‌ای تر آموزش ببین،بیشتر بفروش!